Over the past few decades, education systems, especially in higher education, have been redefined. Such reforms inevitably require reconsideration of operational notions and definitions of quality, along with a number of related concepts. This reconsideration aligns with the core of higher education reforms: improving efficacy and compatibility with emerging social demands while adapting to competitiveness and accountability trends. As primary players in the teaching and learning process, online tutors have a protagonistic role and, therefore, must be equipped with a suitable set of competencies and attributes in addition to content knowledge. This quantitative research aims to analyze the perceptions of 250 online tutors working in European higher education institutions, distributed in 5 knowledge areas: Business, Education, Humanities, Sciences and Health. This descriptive and exploratory nonexperimental study reveals the technological and pedagogical skills and competencies that online tutors consider fundamental for effective online teaching and proposes professional development actions to ensure quality online teaching.
DOCUMENT
Deze publicatie richt zich vooral op het concept Design Based Research,gezien vanuit het perspectief van de bijna 40 lectoren die de hogeschool rijk is. Dit lectoratenoverzicht kan worden beschouwd als een atlas of reisgids waarmee de lezer een route kan afleggen langs de verschillende lectoraten. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de Service Economy worden beschreven in hoofdstuk 2. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Vitale Regio worden beschreven in hoofdstuk 3. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Smart Sustainable Industries worden beschreven in hoofdstuk 4. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de hogeschoolbrede thema’s Design Based Education en Research worden beschreven in hoofdstuk 5. Tenslotte wordt er in hoofdstuk 6 een eerste aanzet gedaan om één of meer verbindende thema’s of werkwijzen te ontdekken in de aanpak van de verschillende lectoraten. Het is niet de bedoeling van deze publicatie om een definitief antwoord te geven op de vraag wat NHL Stenden precies bedoelt met het concept Design Based Research. Het doel van deze publicatie is wel om een indruk te krijgen van wat er allemaal gebeurt binnnen de lectoraten van NHL Stenden, en om nieuwsgierig te worden naar meer.
DOCUMENT
Dit rapport beschrijft de resultaten van een onderzoek naar online veiligheid en mediawijsheid onder 1432 jongeren uit het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs in Leeuwarden. Het biedt een cijfermatig inzicht in online problemen: welke problemen komen voor en in welke mate? Met de via de tool ( Online Tool Internetveiligheid 2.0.) verkregen data zijn zowel analyses op gemeentelijk niveau als op schoolniveau gemaakt. In het verlengde hiervan kunnen preventiestrategieën op maat worden ontwikkeld. Uiteindelijk doel is het veiliger maken van het internet voor jongeren. Dit onderzoeksproject is uitgevoerd vanuit de cross-over Digital Citizenship: dit is een samenwerkingsverband tussen de onderzoeksgroep Cybersafety en het lectoraat Organisations & Social Media, beide van NHL-Stenden Hogeschool. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de afdeling openbare orde en veiligheid (OOV) van de gemeente Leeuwarden.
DOCUMENT
For this exploratory study we aim to provide knowledge and insights concerning the processes of setting up, implementing and managing online communities as a part of the product/services offer of media companies. The goal is to increase their reach amongst target groups, to strengthen involvement with their audiences and to entice their audiences to participate. This information should help us to understand the many different aspects important for developing and managing online communities. The research question for this phase is: Which critical success factors play a role in the process of setting up and managing online communities using social media in order to activate and/or engage target audiences? In this exploratory first phase we looked into literature relating to general guidelines and critical success factors in setting up and managing online communities. These aspects include, communication and interaction options, functionalities for sharing information, the content structure given, the importance of socialization within the community, the policies used and the usability of the platform (Ning Shen & Khalifa, 2008).
DOCUMENT
Adviesrapport vanuit het Landelijk Coördinatiepunt Research Management (LCRDM) over het gebruik van online applicaties voor het opstellen van DMP's.
DOCUMENT
Social media and sharing economy platforms do not only disrupt industries. They also bypass democratic institutions. That’s not without risk, because the dominant Silicon Valley based online platforms are designed to create shareholder value, not to strengthen society or democracy. Which is unfortunate, because online platforms – if designed to that purpose – can be uniquely power full tools for organising our networked society.In Amsterdam over 90 neighbourhood networks use online platforms for self organisation. This development accelerated from 2010 on. The networks aim at strengthening social ties and local initiatives and are increasingly involved in some way of democratic innovation. This study is a deep dive into this urban bottom-up-movement. It puts the phenomena of online neighbourhood platforms in a broader societal and economical context. It points at the importance of user owned platforms and data. And it draws conclusions on how society and specifically municipal management can bring this movement to a next level. Ultimately with the potential of growing into an alternative for the Silicon Valley owned online platform ecosystem.
DOCUMENT
This study utilises a quantitative observation study on student journalists (n=47), as well as reconstruction interviews with experienced editors and reporters in newsrooms (n=12), to understand how Dutch journalists search, select, and verify sources online. Through the recording of screen activity, we show that search strategies are heavily influenced by how the search engine sorts and ranks potential sources. Eventual selection of sources remains relatively traditional, focused on legacy media and their websites. Moreover, online news production clearly challenges the verification process. Results suggest that journalists use no explicit but only so-called hybrid methods of verifications, such as background checks of websites and social media accounts, and cross-checking of sources.
LINK
The social dynamics of player communities in online games have been the subject of much research during the last decade. Following a systematic review of empirical research publications from 2000–2010, this article synthesizes the key methods and concepts researchers have used to study and characterize player communities. It also synthesizes the key aspects and operationalizations researchers have concentrated on. The analysis shows that qualitative approaches have been more common than quantitative ones. The concepts used to characterize player communities were often not clearly defined or overlapped in meaning. Yet they revealed a prevalence of micro (groups or teams), meso (guilds or organizations) and macro (communities and networks) perspectives. About 22 different aspects and operationalizations of player communities were identified. Six were most common, i.e. culture and social norms, social structuring, rationale, number of members, used information and communication technologies and time of existence. The article concludes with several suggestions for future research.
DOCUMENT
Een maatschappij zonder internet is anno 2012 haast niet meer voor te stellen. In een tijdsbestek van ruim 15 jaar is internet onlosmakelijk verweven in de dagelijkse routines van consumenten en de strategie van bedrijven. In zijn Lectorale Rede gaat lector Online Ondernemen Jesse Weltevreden in op de evolutie van het online winkelen in Nederland. Hoe heeft het gebruik van internet en het online winkelen door consumenten zich het afgelopen decennium ontwikkeld? Welke consequenties heeft online winkelen voor het aantal winkels in Nederland en in welke winkelgebieden zijn de gevolgen het grootst? Hoe hebben retailers geanticipeerd op de nieuwe mogelijkheden die internet biedt voor onder andere klantcontact en het verkopen van producten en diensten? En tot slot voor welke uitdagingen staan retailers vandaag dag in een wereld die meer en meer gedigitaliseerd raakt? Bij het beantwoorden van deze vragen maakt Weltevreden zowel gebruik van het onderzoek dat hij het afgelopen decennium op dit terrein gedaan heeft, als van meer recent onderzoek dat hij sinds 2010 binnen het lectoraat Online Ondernemen heeft uitgevoerd.
DOCUMENT
Hoe veilig is het internet voor jongeren? Zijn online pesterijen, seksuele intimidatie en online oplichting eerder uitzondering of regel? Hoe gaan jongeren om met desinformatie en nepnieuws? Kortom, wat speelt er in deze coronatijd nu jongeren nòg meer afhankelijk zijn van internet? Dit rapport beschrijft de resultaten van een onderzoek naar online veiligheid en mediawijsheid onder 423 Amsterdamse scholieren in het voortgezet onderwijs.
DOCUMENT