Last mile logistiek is een onderwerp dat de laatste jaren veel aandacht krijgt van zowel beleidsmakers als (toekomstige) professionals. Relatief hoge kosten, impact op klimaat en leefbaarheid en zero-emissiezones vergen slimme en duurzame oplossingen gewenst. Er zijn reeds vele interessante case studies en analyses uitgevoerd op dit vlak, vaak in de vorm van bedrijfseconomische of kosten-baten analyses. Gedragsverandering om een andere – meer duurzame – organisatie van de last-mile in gang te zetten behoeft echter ook aandacht. Die gedragsverandering begint met bewustwording, waardoor werknemers begrijpen dat ze onderdeel zijn van een logistieke keten en hun gedrag en keuzes de duurzaamheid (en potentiële inefficiëntie) van de keten beïnvloeden. Voor dit doel is een serious game bij uitstek geschikt: het creëert bewustwording, geeft inzicht in belangen van andere stakeholders, laat oefenen met nieuwe concepten en zet zodoende mogelijk aan tot een andere manier van handelen in de praktijk. Daarom heeft het lectoraat logistiek en allianties van de HAN een game over last mile logistiek ontwikkeld: de Last Mile Challenge
MULTIFILE
Inequality of opportunity is high on the European education agenda. Equipping teachers to be able to identify and address inequality requires them to develop sensitivity, multi-perspectivity and agency, and these are complex attributes that require personal experiences and deep reflection.Recognizing this complexity, five Master’s students chose this challenge for their collective graduate research project. Following the principles of design research and inspired by Bourdieu’s ideas on different forms of capital, they developed a card game that helps both beginning and experienced teachers reflect on the hidden mechanisms of inequality, particularly on the effects of socio-economic status (SES), and it stimulates them to address these mechanisms.The impact of the card game – both in terms of outcomes and its driving mechanisms – is now the subject of a study, funded by the Centre of Expertise Urban Education of the Amsterdam University of Applied Sciences. The preliminary results are promising: especially identifying with low SES pupils and feeling the accumulation of negative experiences raises teachers’ awareness.In our presentation we first play the game with you and then discuss the results and possible implications and applications.
Design en onderzoek zijn twee kennisgebieden die elk hun eigen tradities, methoden, standaarden en praktijken hebben. Deze twee werelden lijken behoorlijk gescheiden, waarbij onderzoekers onderzoeken wat er is en ontwerpers visualiseren wat er zou kunnen zijn. Dit boek slaat een brug tussen beide werelden door te laten zien hoe design en onderzoek geïntegreerd kunnen worden om een nieuw kennisveld te ontwikkelen. Dit boek bevat 22 inspirerende beschouwingen die laten zien hoe de unieke kwaliteiten van onderzoek (gericht op het bestuderen van het heden) en ontwerp (gericht op het ontwikkelen van de toekomst) gecombineerd kunnen worden. Dit boek laat zien dat de transdisciplinaire aanpak toepasbaar is in een veelheid van sectoren, variërend van gezondheidszorg, stedelijke planning, circulaire economie en de voedingsindustrie. Het boek bestaat uit vijf delen en biedt een scala aan illustratieve voorbeelden, ervaringen, methoden en interpretaties. Samen vormen ze het kenmerk van een mozaïek, waarbij elk stukje een deel van het complete plaatje bijdraagt en alle stukjes samen een veelzijdig perspectief bieden op wat toegepast ontwerponderzoek is, hoe het wordt geïmplementeerd en wat de lezer ervan kan verwachten.
Developing and testing several AR and VR concepts for SAMSUNG (Benelux) Samsung and Breda University of Applied Sciences decided to work together on developing and testing several new digital media concepts with a focus on VR and gaming. This collaboration has led to several innovative projects and concepts, among others: the organisation of the first Samsung VR jam in which game and media students developed new concepts for SAMSUNG GEAR in 24 hours, the pre-development of a VR therapy concept (Fear of Love) created by CaptainVR, the Samsung Industry Case in which students developed new concepts for SAMSUNG GEAR (wearables), the IGAD VR game pitch where over 15 VR game concepts were created for SAMSUNG VR GEAR and numerous projects in which VR concepts are developed and created using new SAMSUNG technologies. Currently we are co-developing new digital HRM solutions.
The project’s aim is to foster resilient learning environments, lessen early school leaving, and give European children (ages 4 -6) a good start in their education while providing and advancing technical skills in working with technology that will serve them well in life. For this purpose, the partnership has developed age appropriate ICT animation tools and games - as well as pedagogical framework specific to the transition phase from kindergarten to school.
A continuation and update of the first ALT-ER project, which produced an app for early-years students that allowed them to express their feelings and tell stories related to pro-social and important developmental themes. This follow-up project will expand the software and themes, particularly in light of the COVID-19 pandemic, to reflect a wider range of experiences for young people.