Search results

Products 1.928

product

AI Application in Transport and Logistics

The aim of this research/project is to investigate and analyze the opportunities and challenges of implementing AI technologies in general and in the transport and logistics sectors. Also, the potential impacts of AI at sectoral, regional, and societal scales that can be identified and chan- neled, in the field of transport and logistics sectors, are investigated. Special attention will be given to the importance and significance of AI adoption in the development of sustainable transport and logistics activities using intelligent and autonomous transport and cleaner transport modalities. The emphasis here is therefore on the pursuit of ‘zero emissions’ in transport and logistics at the urban/city and regional levels.Another goal of this study is to examine a new path for follow-up research topics related to the economic and societal impacts of AI technology and the adoption of AI systems at organizational and sectoral levels.This report is based on an exploratory/descriptive analysis and focuses mainly on the examination of existing literature and (empirical) scientific research publica- tions, previous and ongoing AI initiatives and projects (use cases), policy documents, etc., especially in the fields of transport and logistics in the Netherlands. It presents and discusses many aspects of existing challenges and opportunities that face organizations, activities, and individuals when adopting AI technology and systems.

PDF

02/28/2023
AI Application in Transport and Logistics
product

Subsidies in public transport

PDF

12/31/2005
product

How to manage resilience in public transport organizations

LINK

12/31/2010

People 3

person

Jan Willem Proper

Professor

Jan Willem Proper
person

Melika Levelt

Hogeschool Hoofddocent Logistiek

person

Paul van de Coevering

Professor of Urban Intelligence

Paul van de Coevering

Projects 26

project

Circulaire rundermest

Dit voorstel getiteld ?Circulaire Rundermest? staat een integrale aanpak voor ogen van de mestproblematiek in de melkveehouderij. Een consortium van MKB bedrijven wil samen met de Vilentum Hogeschool de eerste stappen zetten om bij te dragen aan een duurzame oplossing voor de Nederlandse mestproblematiek en toekomstige fosfaatschaarste. Het oplossen van het Nederlandse mestoverschot is cruciaal voor de overleving van de veehouderijsector in Nederland. In combinatie daarbij tevens de (toekomstige) schaarste aan fosfaat oplossen is een kans voor de Nederlandse landbouw. Gezien de ervaringen uit het verleden rondom de mestproblematiek wordt de aanpak gericht op marktconforme producten maken uit het mestoverschot, in plaats van de afvalbenadering, waarbij uitgegaan wordt van het circulaire gedachtegoed. Andere unieke aspecten in dit traject zijn i) de applicatie van een nieuwe high-tech scheidingstechnologie en ii) gebruikmaking van nieuwe combinaties van bestaande bioraffinage-technieken. Er wordt gestreefd naar het produceren van minimaal twee eindproducten: i) een anorganische fosfaat rijke fractie en ii) een organische fosfaatarme fractie. Deze fracties voldoen aan alle kwaliteitseisen om in de markt toegepast te worden als fosfor/fosfaatmeststof en bodemverbeteraar. Om dit te bereiken wordt door middel van praktijkgericht onderzoek antwoord gegeven op de onderzoeksvraag: ?Welke combinaties van bioraffinage-technieken zijn duurzaam en effectief voor het synthetiseren marktconforme fosfor/fosfaatconcentraten en organische stof producten uit rundermest?? Op basis van ervaringen uit de praktijk en opgedane kennis bij de betrokken lectoraten en de projectpartners wordt een conceptueel raffinage proces ontworpen. Dit proces wordt vervolgens in deelstappen experimenteel getoetst zowel bij de deelnemend MKB als bij de aangesloten hogescholen. Het optimale design wordt tenslotte in de praktijk getoetst door samenwerking van de aangesloten MKB projectpartners. Dit totaal wordt gecomplementeerd met economische en ecologische analyses ter vergelijking met bestaande systemen van de gemaakte keuzes. Relevante uitkomsten voor de sector over marktconforme producten en best presterende scheidingstechnieken worden onder andere via (vak)publicaties en een symposia verspreid.

Finished
project

Circular reduction option for mobility and holidays.

PBL is the initiator of the Work Programme Monitoring and Management Circular Economy 2019-2023, a collaboration between CBS, CML, CPB, RIVM, TNO, UU. Holidays and mobility are part of the consumption domains that PBL researches, and this project aims to calculate the environmental gains per person per year of the various circular behavioural options for both holiday behaviour and daily mobility. For both behaviours, a range of typical (default) trips are defined and for each several circular option explored for CO2 emissions, Global warming potential and land use. The holiday part is supplied by the Centre for Sustainability, Tourism and Transport (CSTT) of the BUas Academy of Tourism (AfT). The mobility part is carried out by the Urban Intelligence professorship of the Academy for Built Environment and Logistics (ABEL).The research question is “what is the environmental impact of various circular (behavioural) options around 1) holidays and 2) passenger mobility?” The consumer perspective is demarcated as follows:For holidays, transportation and accommodation are included, but not food, attractions visited and holiday activitiesFor mobility, it concerns only the circular options of passenger transport and private means of transport (i.e. freight transport, business travel and commuting are excluded). Not only some typical trips will be evaluated, but also the possession of a car and its alternatives.For the calculations, we make use of public databases, our own models and the EAP (Environmental Analysis Program) model developed by the University of Groningen. BUAs projectmembers: Centre for Sustainability, Tourism and Transport (AT), Urban Intelligence (ABEL).

Finished
project

Data-Driven, Integrated, Syncromodal, Collaborative And Optimised (DISCO) Urban Freight Eco-System For Smart Planning And Decision Making In Multipurpose And Digital European District.

DISCO aims at fast-tracking upscaling to new generation of urban logistics and smart planning unblocking the transition to decarbonised and digital cities, delivering innovative frameworks and tools, Physical Internet (PI) inspired. To this scope, DISCO will deploy and demonstrate innovative and inclusive urban logistics and planning solutions for dynamic space re-allocation integrating urban freight at local level, within efficiently operated network-of-networks (PI) where the nodes and infrastructure are fixed and mobile based on throughput demands. Solutions are co-designed with the urban logistics community – e.g., cities, logistics service providers, retailers, real estate/public and private infrastructure owners, fleet owners, transport operators, research community, civil society - all together moving a paradigm change from sprawl to data driven, zero-emission and nearby-delivery-based models.

Ongoing