Internet technology offers a lot of new opportunities for the dissemination of information, sharing of support and consultation of professionals. Innovating professionals from multiple disciplines have begun to exploit the new opportunities for parenting support. The studies presented in this book are meant to deepen our insights in the subject of online parenting support and investigate the feasibility to use single session email consultation to empower parents. This publication includes: - A systematic review of 75 studies on online parenting support. - A meta-analytic review of 12 studies on online tools to improve parenting. - A content analysis of 129 parenting questions and responses in single session email consultation. - An analysis and validation study of the newly developed Guiding the Empowerment Process model. - An evaluation study of the effects of single session email consultation on parental empowerment. The results of this research indicate that the Internet is not only a source of information, but it can also be an instrument for support and training, aiming to improve parental competencies.
MULTIFILE
Research to indicators to build a typology of virtual communities in organized sports.
Presented at the Essence International Conference, Alcoi – Sept 22 2015. The link refers to a youtube video recording of the presentation. This presentation describes a project for online and blended learning.
MULTIFILE
Wat dragen creatieve onderzoeksmethodes bij aan vernieuwing binnen de zorg? We onderzoeken dit binnen tien projecten van het Create Health-programma van ZonMw. In deze projecten wordt kennis ontwikkeld over de toegevoegde waarde van creatieve manieren van werken bij e-health innovatie. Informatie over de onderzoeksresultaten is te vinden op de website: husite.nl/creatieve-onderzoeksmethodes en het artikel: CHIWaWA maakt samenwerking in create-health onderzoek inzichtelijk | Hogeschool Utrecht (hu.nl)Doel Het Create Health programma heeft tot doel om bij te dragen aan maatschappelijke uitdagingen rondom gezond en actief ouder worden. CHIWaWA werkt daarbij toe naar een conceptueel model dat manieren van werken in kaart brengt in create health projecten – gekoppeld aan theorie over boundary crossing en research impact – met betrekking tot projectuitkomsten en kennis-, persoonlijke-, en systeemontwikkeling van betrokken actoren. Resultaten onderzoek Kennis die zowel online als offline te raadplegen is, in een boek, in wetenschappelijke artikelen en op een website. Deze kennis bevat: Inzicht in kansen om impact van e-health innovatie in ‘create health’-samenwerking te vergroten; Projectnarratieven met ‘best practices’ voor interdisciplinaire samenwerking waarbij onderzoekers, creatieve industrie en zorgprofessionals betrokken zijn; Guidelines voor ontwikkelaars van e-health applicaties m.b.t. samenwerking met de creatieve industrie; Guidelines voor beleidsmakers m.b.t. het stimuleren van samenwerking tussen zorg en creatieve industrie en het gebruik van creatieve manieren van werken om onderzoek naar de praktijk te krijgen; Aanpak Vanuit een service-dominant logic perspectief wordt bekeken hoe toegepaste kennis en skills worden gedeeld tussen actoren die betrokken zijn bij de verschillende ‘create health’-projecten, wat de meerwaarde daarvan is en wat actoren van die uitwisseling – als proces – leren. De focus ligt op co-creatie van waarde, die door samenwerking en uitwisseling tot stand komt. Door middel van procesonderzoek wordt er toegewerkt naar bijdragen aan theorieontwikkeling op het gebied van boundary crossing en contribution mapping. Resultaten Eindpublicatie: Create Health: Samenwerking tussen zorg, wetenschap en creatieve industrie (2023) Boek: Create Ways of Working. Insights from ten ehealth Innovation research projects (2022) Website www.creatieveonderzoeksmethodes.nl (2022) Bijdragen aan conferenties en symposia Co-design in de anderhalvemetermaatschappij (whitepaper), Dutch Design Week 2020. Download de presentatieslides. Collaborating in complexity. Strategies for interdisciplinary collaboration n design work, Design4Health conference 2020 Grounding Practices. How researchers ground their work in create-health collaborations for designing e-health solutions, Design4Health conference 2020 Seven ways to foster interdisciplinary collaboration in research involving healthcare and creative research disciplines, DementiaLab conference 2019 Posterpresentatie: Health x Design, DementiaLab conference 2019 Meer informatie over het Create Health programma Het ZonMw programma Create Health heeft als doel om bij te dragen aan de maatschappelijke uitdaging rondom gezond en actief ouder worden. Binnen het programma worden activiteiten uitgezet waarbij de samenwerking tussen de creatieve industrie en zorg en welzijn voorop staat. Het gaat hierbij om publiek-private samenwerking (PPS).
KnowledgeFlows in Marine Spatial Planning - Sharing Innovation in Higher Education(KnowledgeFlows) aims at further enforcing the European higher education community to meet the growing demands for knowledge, skills and innovation within the still emerging field of marine or maritime spatial planning (MSP).Marine Spatial Planning (MSP) is an emerging governmental approach towards a more effective use of the sea. MSP is of great interest in Europe and can be considered a societal process to balance conflicting interests of maritime stakeholders and the marine environment. Many different activities take place at sea, ranging from shipping, fisheries, to offshore wind energy activities. Simultaneously, new and evolving policies focus on strategies to integrate different marine demands in space and resources. MSP is now legally binding in the EU and is much needed approach to manage and organize the use of the sea, while also protecting the environment.KnowledgeFlows will contribute to the development of new innovative approaches to higher education and training on MSP by means of problem-based learning schemes, transdisciplinary collaboration, and advanced e-learning concepts. KnowledgeFlows builds on results from former project outputs (Erasmus+ Strategic Partnership for Marine Spatial Planning SP-MSP), such as the online learning platform MSP Education Arena (https://www.sp-msp.uol.de).The strategic partnership consists of a transnational network of experts both in research and in practice based in the north Atlantic, Baltic Sea and North Sea Regions including Aalborg University (DK, lead partner), The University of Oldenburg (D), the University of Liverpool (U.K.), the University of Nantes (F), the Leibniz Institute for Baltic Sea Research (D), the Breda University of Applied Sciences (NL), University of Ulster (U.K.), and the Finnish Environment Institute (FI). Gothenburg University, also being a higher education organisation, will be associated partner.Furthermore, three international organisations, the Marine Spatial Planning Research Network, the Baltic inter-governmental VASAB and the pan-Nordic Nordregio will be involved in the partnership as associated organisations deeply rooted in the MSP community of practice.The further improvement of curricula, exchange of knowledge and experts, and transparency and recognition of learning outcomes to reach higher qualifications in MSP are key components of KnowledgeFlows. A mutual learning environment for MSP higher education will enable problem-driven innovation among students and their educators from research and governance also involving stakeholders. Related activities on intellectual outputs, multiplier events and lecturing will be carried out by all participating organisations.The intellectual outputs are related to three major contributions to the European higher education landscape:1) an advanced level international topical MSP course (Step-up MSP)2) digital learning facilities and tools (MSP Education Arena)3) designing problem-based learning in MSP (MSP directory)The advanced level inter-institutional topical MSP course will include different teaching and training activities within a problem-based learning environment. Digital learning facilities enabling communication and training will include a further enrichment of the MSP Education Arena platform for students, practitioners and lecturers for including modules forcollaborate learning activities, documentation and dissemination, mobilisation/recruitment, thesis opportunities, placements/internships. Designing problem-based learning in MSP will include topics as; the design of didactics and methods; guidance for lecturers, supervisors and students; evaluation and quality assurance; assessment.Five multiplier events back to back or as part of conferences within the MSP community will be organised to mainstream the outputs and innovative MSP didactics among other universities and institutions.Different teaching and training activities feeds into the intellectual output activities, which will include serious gaming sessions (MSP Challenge (http://www.mspchallenge.info/) and others), workshops, excursions, courses/classes as well as a conference with a specific focus on facilitating the exchange of innovative ideas and approaches among students at bachelor´s, master´s and doctoral level and the MSP community of practice.Project management meetings (twice a year) will assure coherence in project planning and implementation. As the core focus of the strategic partnership is on collaboration, mutual learning, and innovation among educators, students, and practitioners in order to meet actual and future needs regarding knowledge exchange and training within the MSP community, the project will be designed to have long lasting effects.Results
Het voorstel voor dit platform komt van vijf lectoraten van verschillende kunsthogescholen. Het platform KUNST ≈ ONDERZOEK staat open voor alle onderzoeksdomeinen in kunst en design, van ‘artistic research’ tot de creatieve economie en van stedelijke vernieuwing tot cultuureducatie. Het platform komt voort uit een sterke behoefte om onderzoek in de kunsten in kaart te brengen, zichtbaar te maken en te profileren, maar zeker ook vanuit een wens voor meer samenwerking op verschillende gebieden en niveaus: zowel onderling als met niet-artistieke domeinen. Zowel de aanvragende als de deelnemende lectoraten worden nadrukkelijk betrokken bij de activiteiten van het platform. Kunstonderzoekers en lectoraten worden gestimuleerd en ondersteund om binnen het Platform kleinere thematische netwerken te ontwikkelen. Daarnaast wordt gestreefd naar de realisatie van een volwaardige derde cyclus in de kunsten: het platform zal daar actief aan bijdragen. Platform Praktijkgericht Onderzoek KUO sluit aan bij de volgende onderzoeksagenda’s en thema’s: NWA Route 14 en de investeringsagenda NWA, Strategische Onderzoeksagenda HBO ‘Onderzoek met Impact’, thema 9, de Human Capital Agenda en Topsector Creatieve Industrie.