In this Action planning document, the main objectives that are present from the overall KA COP4HL perspective to the local COPs are described. At the level of the local level of the COP the shared objective, which came out of the needs analysis process, are described per COP.In COP Groningen, the shared objective/goal will be: “stimulating a Healthy environment (physical & social) with focus on physical activity”. COP Malaga had three potential shared objectives but after a shared decision making procedure the unanimously decision was towards: “developing, implementing and evaluatingoutdoor fitness”. COP Odense will elaborate on an intermediary approach with the focus on the: “further develop and educate professionals who work on stimulating physical activity in community dwelling older adult”’.COP Kaunas defined the following shared objective: “to provide opportunities for primary school children and Kaunas district community members older than 50 more opportunities for exercising and physical activity”. COP Cascais will contribute the goal to: “develop, organize for and together with the stakeholders and end users (youngsters from 12-24 years old) activities focused on healthy lifestyle (e.g., healthy cooking workshops, parent-child physical activities etc.) embedded in approach GERAÇÃO S+ “.The next phase, after the decision on the shared objective of the COPs, is the action planning for the further COP development. A total of 7 steps are described.
DOCUMENT
Vaak wordt in implementatiemodellen uitgegaan van een stapsgewijze lineaire aanpak, waarin fasen elkaar netjes opvolgen. Een implementatieproces verloopt echter zelden lineair en gaat vaak gepaard met tegenslagen en onverwachte wendingen. Ditzelfde geldt voor het implementatieproces van het evidence-based gedachtegoed in een instelling of een afdeling. Om hierop voorbereid te zijn moet een plan van aanpak niet alleen flexibel zijn, maar ook geschikt om de tegenslagen en problemen te signaleren, zodat daar snel op ingespeeld kan worden.
LINK
Background The global nursing shortages exacerbated by the COVID-19 pandemic necessitated a drastic reorganization in nursing practices. Work routines, the composition of teams and subsequently mundane nursing practices were all altered to sustain the accessibility and quality of care. These dramatic changes demanded a reshaping of the nurses’ work environment. The aim of this study was to explore how nurses reshaped their work environment in the early stages of the COVID-19 pandemic. Methods A descriptive study comprising 26 semi-structured interviews conducted in a large Dutch teaching hospital between June and September 2020. Participants were nurses (including intensive care unit nurses), outpatient clinic assistants, nurse managers, and management (including one member of the Nurse Practice Council). The interviews were analysed with open, axial, and selective coding. Results We identified five themes: 1) the Nursing Staff Deployment Plan created new micro-teams with complementary roles to meet the care needs of COVID-19 infected patients; 2) nurse-led adaptations effectively managed the increased workload, thereby ensuring the quality of care; 3) continuous professional development ensured adequate competence levels for all roles; 4) interprofessional collaboration resulted in experienced solidarity, a positive atmosphere, and increased autonomy for nurses; and, 5) supportive managers reduced nurses’ stress and improved work conditions. Conclusions This study showed that nurses positively reshaped their work environment during the COVID-19 pandemic. They contributed to innovative solutions in an environment of equal interprofessional collaboration, which led to greater respect for their knowledge and competencies, enhanced their autonomy and improved management support.
LINK
In dit project verricht het lectoraat Familiebedrijven van Hogeschool Windesheim samen met de Hogeschool Utrecht, Hogeschool van Amsterdam, CUMELA, de Jong & Laan en MKB familiebedrijven praktijkgericht onderzoek naar financiering en besluitvorming bij MKB familiebedrijven. Nu banken vanwege de economische crisis terughoudender zijn geworden in kredietverlening en hun financieringseisen hebben verzwaard, zijn meer bedrijven aangewezen op eigen middelen en familiekapitaal. Vormen van zelf-financiering worden steeds belangrijker om groei en continuïteit van MKB familiebedrijven te waarborgen. Met name bij de overdracht van kapitaalintensieve MKB familiebedrijven worden complexe financieringsconstructies bedacht om de overname mogelijk te maken. Vaak wordt hierbij onvoldoende nagedacht over het onderscheid tussen de verschillende rollen die familieleden kunnen hebben als ze met hun vermogen in het bedrijf zitten (eigenaar of andere vermogensverschaffer, familielid, directielid, werknemer). Hierdoor kan onduidelijkheid ontstaan over onderwerpen zoals besluitvorming, rendement op vermogen, zeggenschap en beloningsstructuren, waardoor op termijn conflicten kunnen ontstaan. Daarnaast kan de besturing van ondernemingen door de verschillende belangen van vermogensverschaffers in negatieve zin worden beïnvloed en kan dit (op termijn) de continuïteit, wendbaarheid en groei van ondernemingen in gevaar brengen. Zowel in de praktijk als in het onderzoek ontbreekt het aan kennis over hoe met deze problematiek kan worden omgegaan. Dit project heeft daarom tot doel om samen met de projectpartners nieuwe kennis te ontwikkelen rond zelf-financiering en besluitvorming in MKB familiebedrijven. Door middel van ontwerpgericht praktijkonderzoek wordt bestaande en nieuwe kennis over de rol van zelf-financiering en de positie van eigenaren omgezet in oplossingsrichtingen ter verbetering van de besluitvorming in MKB familiebedrijven. Door het monitoren van de uitgevoerde interventies zal worden vastgesteld of de oplossingsrichtingen in de praktijk werken. De kennis die uit dit project voortkomt beoogt daarmee het handelingsvermogen van eigenaren en directieleden te vergroten en zelf-financiering als mogelijke financieringsbron effectiever te maken.
In dit project verricht het lectoraat Familiebedrijven van Hogeschool Windesheim samen met CAH Vilentum in Dronten, LTO Noord, NAJK en agrarische MKB familiebedrijven praktijkgericht onderzoek naar de familiale en bedrijfsmatige aspecten rond opvolging bij agrarische MKB familiebedrijven. Met dit project wordt nieuwe kennis ontwikkeld, die aansluit bij kennis over opvolging in familiebedrijven en die specifiek wordt toegepast binnen de agrarische sector. Bijna de helft van alle agrarische bedrijven in Nederland heeft een bedrijfshoofd van 55 jaar of ouder. Het merendeel van deze bedrijven is een familiebedrijf en heeft te maken met het onderwerp bedrijfsopvolging. Voor een geslaagd opvolgingsproces is het belangrijk dat familiebelangen en bedrijfsbelangen adequaat worden gebalanceerd. In de praktijk blijkt het lastig deze belangen rond overdracht van leiding en eigendom bespreekbaar te maken en goed af te wegen. Vanuit agrarische families is daarom de vraag hoe het opvolgingsproces het beste kan worden vormgegeven en welke instrumenten daarbij kunnen worden ingezet. De belangrijkste doelstelling van dit project is om nieuwe kennis op te doen over het opvolgingsproces bij agrarische familiebedrijven en het opvolgingsproces met instrumenten in positieve zin te veranderen. Door kwalitatief onderzoek worden belemmerende factoren rond opvolging in de agrarische context onderzocht. Op basis van deze nieuwe inzichten worden instrumenten ontwikkeld die het opvolgingsproces faciliteren. Door interventies zal worden vastgesteld of de instrumenten in de praktijk werken. De kennis die uit dit project voortkomt, beoogt daarmee het handelingsvermogen van agrarische families rond bedrijfsopvolging te ondersteunen. Het project levert een bijdrage aan bestaande kennis door gebruik te maken van multi-level onderzoek (perspectief van de opvolger, overdrager, familieleden, familie en bedrijf) en het observeren van gesprekken over het opvolgingsproces, de familie en het bedrijf. Het meest concrete resultaat is een beschrijving van een model opvolgingsproces met bijbehorende instrumenten om belangrijke onderwerpen rond opvolging bespreekbaar te maken, zoals een zelfanalyse instrument, een stappenplan, hulpmiddelen om gesprekken te faciliteren en een model familiestatuut afgestemd op agrarische familiebedrijven.
Deploying robots from indoor to outdoor environments (vise versa) with stable and accurate localization is very important for companies to secure the utilization in industrial applications such as delivering harvested fruits from plantations, deploying/docking, navigating under solar panels, passing through tunnels/underpasses and parking in garages. This is because of the sudden changes in operational conditions such as receiving high/low-quality satellite signals, changing field of view, dealing with lighting conditions and addressing different velocities. We observed these limitations especially in indoor-outdoor transitions after conducting different projects with companies and obtaining inaccurate localization using individual Robotics Operating Systems (ROS2) modules. As there are rare commercial solutions for IO-transitions, AlFusIOn is a ROS2-based framework aims to fuse different sensing and data-interpretation techniques (LiDAR, Camera, IMU, GNSS-RTK, Wheel Odometry, Visual Odometry) to guarantee the redundancy and accuracy of the localization system. Moreover, maps will be integrated to robustify the performance and ensure safety by providing geometrical information about the transitioning structures. Furthermore, deep learning will be utilized to understand the operational conditions by labeling indoor and outdoor areas. This information will be encoded in maps to provide robots with expected operational conditions in advance and beyond the current sensing state. Accordingly, this self-awareness capability will be incorporated into the fusion process to control and switch between the localization techniques to achieve accurate and smooth IO-transitions, e.g., GNSS-RTK will be deactivated during the transition. As an urgent and unique demand to have an accurate and continuous IO-transition towards fully autonomous navigation/transportation, Saxion University and the proposal’s partners are determined to design a commercial and modular industrial-based localization system with robust performance, self-awareness about the localization capabilities and less human interference. Furthermore, AlFusIOn will intensively collaborate with MAPS (a RAAKPRO proposed by HAN University) to achieve accurate localization in outdoor environments.