DOCUMENT
The check on study choice ('studiekeuzecheck', introduced in 2014) provides enrolling students the possibility to receive extra advice and reconsidering their choice between 1st of May and 1st of September. The studiekeuzecheck is supposed to improve students' information and motivation levels at the start of their study in higher vocational education, implying a better match with secondary education. A a result, student should drop out and switch less. In this article, the factors playing a role in the study choice.
DOCUMENT
In deze kennisclip duiken we in het concept andapos;motivatieandapos; binnen het onderwijs. Wat drijft leerlingen om te leren? We maken onderscheid tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie, ontkrachten een hardnekkige onderwijsmythe en laten zien hoe motivatie duurzaam versterkt kan worden volgens wetenschappelijke inzichten zoals de Zelfdeterminatietheorie. De kennisclip is bedoeld voor onderwijsprofessionals die praktisch en evidence-informed willen werken aan gemotiveerd leren.
MULTIFILE
Biopaint: bio-gebaseerde en biodegradeerbare alternatieven voor acryl verf in de creatieve sector. Kunstenaars zijn mensen die de intrinsieke motivatie hebben om de wereld te verbeteren, om schoonheid te creëren... maar doen dit regelmatig met materialen die onze wereld vervuilen. Verven zijn één van de grootste oorzaken van polymeer emissies in de natuur. Steeds meer komen industriële verven op de markt gemaakt uit componenten die afbreekbaar zijn en van natuurlijke oorsprong. Door de specifieke eigenschappen en relatief kleine volumes blijven verven voor de creatieve industrie hierbij juist achter. In dit onderzoek zullen een kunstenaar, 2 producenten van bio-gebaseerde componenten samen met studenten en onderzoekers van Zuyd Hogeschool op zoek gaan naar bio-gebaseerde en biodegradeerbare bindmiddelen voor verven voor de creatieve sector.
Doel van het project is om kansloze kandidaten op de arbeidsmarkt toch de gelegenheid te bieden om op enigerlei wijze te participeren op de arbeidsmarkt. Dit wordt vormgegeven door het ontzorgen van zowel werkgever/opdrachtgever als de werkzoekende.
The consortium would like to contribute to structural reduction of post-harvest and food losses and food quality improvement in Kenyan avocado and dairy value chains via the application of technical solutions and tools as well as improved chain governance competences in those food chains. The consortium has four types of partners: 1. Universities (2 Kenyan, 4 Dutch), 2. Private sector actors in those chains, 3. Organisations supporting those chains, and 4. Associate partners which support category 1 to 3 partners through co-financing, advice and reflection. The FORQLAB project targets two areas in Kenya for both commodities, a relatively well-developed chain in the central highlands and a less-develop chain in Western-Kenya. The approach is business to business and the selected regions have great potential for uptake of successful chain innovations as outcome of research results. The results are scalable for other fresh and processed product chains via a living lab network approach. The project consists of 5 work packages (WPs): 1. Inventory , status quo and inception, 2. Applied research, 3. Dissemination of research outputs through living lab networks, 4. Translation of project output in curricula and trainings, and 5. Communication among partners and WPs. The applied research will be implemented in cooperation with all partners, whereby students of the consortium universities will conduct most of the field studies and all other partners support and interact depending on the WPs. The expected outcomes are: two knowledge exchange platforms (Living Labs) supported with hands on sustainable food waste reduction implementation plans (agenda strategy); overview and proposals for ready ICT and other tech solutions; communication and teaching materials for universities and TVETs; action perspectives; and knowledge transfer and uptake.
Lectorate, part of NHL Stenden Hogeschool